Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Och nu är challenge burken loggad

Kategori: Geocaching

Idag har Callengen 

 Challenge #120 - All terrain in one day 

äntligen blivit loggad.
 
Självklart så gjorde vi annat oxå typ fika promenerade 18000 steg enligt stegmätaren Birgitta har i androiden.
 
Tänkte blogga denna i underkattigorier....vackrast, tråkigast mest osannolika 
 
Dagens måste:
 
Dagens mest osannolika att gilla men älskade den:
i ett bostadsområde med flera frågor som skulle besvaras som krävde lite snokande och sökande men man kunde göra det utan att krypa i buskar och känna på parkbänkar = Gilla
 
Dagens Tråkigaste:
En runda på ett elljusspår å vad fint det hade kunnat vara, men inte. Tråkig miljö tråkiga burkar och tyvärr inte de bäst skötta.
 
Dagens Roligaste:
Ha den reaktionen av bojip som inte ville bli blöt, och jag som trodde hon trampa i ett jordgetingbo.
 
Dagens blötaste:
  
Dagens vacktaste:
 
 
Dagens Dyraste:
50 Kr för 8 kg potatis kostade det att stanna här ( frivilligt såklart ) men har nog aldrig handlat vid en cache på det viset förut.
 
 
Dagens överraskning:
Vilken plats inte alls vad jag väntat mig, ändå har vi lite info i ryggsäcken från att TittiCC varit där.
 
 
Dagens hjärnsläpp:
Här klättrar bojip upp medans jag lättar på trycket bakom några granar.....hon gjorde det samma när jag fixa stegen...väl uppe tar hon fram burken och får en fanfar, och tjoar till, jag som nyss läst loggarna och där med vet att burken inte är ny får ett lyckorus över vår FTF ....som jag snabbt inser att ne, inte, just det, hallåå.

Dagens Upplevelse:
 Taberg 
räkna steg och förundras över att vi nyss var på toppen, svara på frågor och bli sugen på att få besöka gruvorna och träffa fladdermöss.
 
 
Dagens vi inte sett innan:
Poäng av mig och flera andra, inget jag sett innan en ny lösning..en bra och kul lösning.
 
Dagens pilligaste:
 
och det var inte vi som hade det pilligt utan den som gjort denna giganstiska pärlplatta.
Kommentera inlägget här: