Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Det har varit spännande och gott.

Kategori: Buzzador, Jag och familjen

Vi Har nu hunnit med några rätter och mums vad gott vi fick vår kasse 3 nov och hade då ont om tid att laga men så fort vi kunnat har vi lagat ur kassens recept.
 
Ungsbakad lax med sojavinegrett pak soi och lime. Var det första vi prova, soja vinegretten var inte riktigt vår grej men annars gott.
 
 
 
Vi har valt att skriva vad vi tyckte i häftet så vi vet till nästa gång vi vill laga något av dem.
 
 
Grekisk fläskkarré med tzatziki och medelhavssallad.
Här var jag skeptisk till matvetet, men vad gott det var med alla grönsakerna i och tzatziki till.
Köttets marinad var toppen god, lite bökigt att steka något som legat i honung dock för det bränner lätt.
Denna rätt kommer vi garanterat laga igen!!
 
 
Senapskryddade pannbiffen med coleslaw på rotselleri och äpple ....lagar vi aldrig igen och tog heller ingen bild då mannen laga medans jag jobbade. Fy för brödkrydda på potatis och i biffarna vi åt inte ens upp. 
 
Pizza står näst på tur..
och sen Pollo alla Ciccatore med pappardelle.. kycklingen kom fryst och där av ingen bråska.
Kommentera inlägget här: