Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Dax att testa

Kategori: Testpilot

Nu när Mellon är över kommer drycken jag hade velat dricka till, men som nu blir annat än Mello mat!
 
Kanske fredags middagen. Eller myset........ Jag gissar på att det blir till en antipasto tallrik!
 
Att få chansen att få prova grejor man annars troligen inte köppt är ju en lyx jag vet ju att jag som så många andra lätt fastnar i vanan, jag brukar ju köpa denna sorten varför byta!! Jo för att man kanske finner en ny favorit. När jag var ung och dum typ 18 så vet jag att jag verkligen inte gillade den med alcohol för fy vad den smaka, men denna utan är nog bättre. 
 
 

Cider från Kiviks Musteri

Gillar du att äta och dricka gott? Just nu är det 2 000 mat- och dryckesintresserade som testar lättcider från Kiviks Musteri.

Testpiloterna får prova en av smakerna Astrakan Halvtorra Äppelcider eller Williams Halvtorra Päroncider. Det är två lättcider med en alkoholhalt på 2,2 procent och är speciellt framtagen för att passa till mat. Uppdraget är att ta fram förslag till vilken maträtt som testpiloten tycker cidern passar bäst. Tre av bidragen kommer att belönas med en delikatesslåda från Kiviks Musteri.

Vår lättcider är speciellt framtagen för att passa till mat och har fått sin karaktär av svenska äpplen. Den halvtorra äppelcidern fungerar bra till kryddstarkt – gärna asiatiskt. Päroncidern är perfekt på buffébordet, till tapas och ost. Vilken blir din favorit?

Vår lättcider har en alkoholhalt på 2,2%.

 

 
Kommentera inlägget här: