Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Blixtar och Dunder ( Carola går under ) åå vilken underbar dag!!

Kategori: Geocaching

En korttur mot Tibro för här skulle vädret vara bättre, ja tidvis ialla fall visade det sig men oxå tidvis sämst.
 
Traditional Cache Nolsågen Ologgad burk ....knappast men men vi testar väll. STF blev det efter vissa badandes Tibrobor.
 
 
Då vi hört mullret på avstånd och jag inte har något emot muller så förstod jag inte varför Birgitta höll på att trilla i vattnet då jag fotade henne, men hon tänkte att nu är åskan för nära...med blixtar och allt...hi hi
 
Hennes logg beskriver allt:
Såg i morse när vi åkte hemifrån att ingen hade hittat denna ännu. Vad lustigt! Vet ju att det finns flera i Tibro som brukar vara snabba........
Men vi tänkte att vi kan väl göra ett försök i allafall. (fick senare reda på att en räddningsaktion och årets första dopp av titticc gjorde loggning på nätet av förklarliga skäl lite försenad).
Sagt och gjort! Vår gps ledde in oss på stigar som nog egentligen var tänkta till att vandra på, så vid grillplatsen insåg vi att "nu får bilen stå här medans vi går resten". Antar att det finns en bättre bilväg, då vi kom till en gigantisk vändplan strax intill sågen, men jag är rätt glad att vi tog den vägen vi tog trots allt!
Vilken fin promenad på den vackra rullstensåsen! Den fina källan bredvid åsen var oxå en upplevelse! Vilken trevlig grillplats dessutom, (där fikade vi sen efter loggning). Hoppas det kommer fler gömmor här för jag vill gärna återvända!
Väl på plats hör vi åskan mullra på avstånd och jag som inte direkt älskar detta naturfenomen höll oxå på att trilla i ån, när U+L & Co tog fram kameran för att dokumentera min plastletning. Fick för mig att "nu är åskan nära riktigt" när det började blixtra.
Senare denna dag höll vi faktiskt på att bli träffade av blixten på riktigt men det är en annan historia.......
Vilken plats vi blev visade! Riktigt fint vid vattnet! Grattis till er andra gömma som CO. Sådana här platser vill jag gärna besöka! Tack!!!
 
 
Harsyran har hittat fram och lyste å fint i backen.
 
 
Sen skylle vi till och fika då det var "uppehåll" och vi hade en bra fikaplats där vi parkerade.
 
 
Efter regn kommer solsken men först åska!
 
För vid  Björsjön vart det lite för nära, vi han att logga och nog hade det mullrat innan men nu var det nära, vi han ta kort och hoppa in i bilen och stänga dörrarna sen jäklar vad  det mullra small och ...DÄR...slog blixten ner alldeles framför bilen....oj vilken adrenalinkick.
Vi valde att vända om och ta oss in till stan, men även åskan valde att göra det, så en burk loggades i stan  Onödigt enkel. Sen valde vi att finta åskan och åkte tillbaka ut till där vi nyss hoppat till av blixten för här såg det nu ljusare ut på himlen, och japp vi hade rätt, men blött var det.
 
 Larstorp.. ,  Stenkullen ,  Krokiga 2917. Breviksvägen.. var några av de vi tog nu när himlen laddat ur.
 
Den sistnämnda ville bli fotad så CO kan följa årstiderna, min bild..
 
 
Vi avslutade dagen med  Masten Kenth... och vilket avslut Toppen!
 
Vi passerade oxå ett ställe som förhoppningsvis kommer få en gömma
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Birgitta säger:
    2013-05-21 | 13:51:10

    Jo tack, du fick nog din önskade dos åskväder igår Lena! En minnesrik tur blev det iallafall! Och som vanligt alldeles underbart!

Kommentera inlägget här: