Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Bullbak inför stundande kalas

Kategori: Bakning

 
 
När vi sen bakade bröd så knäckte vi ägg och då började barnen sjunga en sång om kycklingen jag inte hört innan.
 
Var bor du lilla kyckling
Melodi: Var bor du lilla råtta? 

- Var bor du lilla kyckling 
- I ett ägg 
- Hur kom du ut ur skalet? 
- Genom dess vägg 
- Vad heter då din mamma? 
- Hönan Rut 
- Och din stolts pappa? 
- Tuppen Knut 
- Vad gör du hela dagen? 
- Skojar mest 
- Vad heter då din kompis som är bäst? 
- Han heter lilla Gullet gul som jag. 
- Vi leker alltid lekar varje dag.
 
 
Helt underbar!! Tuffa ungar man har som kan mer än mamma, i vissa fall.
 
Hon har nu bestämt att ingen tårta utan glass och bullar, så strutar maränger glass och strössel och annan topping är nu inköppt. Först ett mini kalas på hennes födelsedag, sen blir det barnkalas efter midsommar.

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor säger:
    2013-06-19 | 09:13:51

    Det skall bli gott med bullar och glass
    när vi kommer i eftermiddag
    Mormor och Morfar

Kommentera inlägget här: