Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Sol i Mariestad

Kategori: Jag och familjen

Nu var det dax för den årliga veckan i Mariestad ( dock blev det inte förra året då självaste husägarna inte behagade vara hemma ) Men i år stod det måla om hus klippa häckar och höja plank, gräva jord och jordfräsa mm på listan. Lite klarade jag av sen åt jag värktabletter i 4 dagar för ont i ryggen och kramp i skinkan Jävla diskbrock!!
 
Hur som helst var vädret fint och barnen var glada.
 
 
 
 
 
Så de modiga når.
 
 
 
 
 
Här nedan var det tills för ett år sedan en gigantisk rabbat med både stora tujor och rododendron nu har det sett övergivet ut länge och när vi var nyanlända till M-stad så kom även ett traktor lass med jord, nu utfördelat och skall jordfräsas.
 
 
Vi ( Jag och Kicki ) handlade lite skojiga grejor som nöje så vi  inte bara skulle arbeta 5 kamp
 
 

...tillsätt bara vänner!

5-kamp för sommarens alla fester. Med 5 grenar du aldrig sett.

Svängstång: Genom att svänga och vicka med höfterna ska du svinga iväg bollen så långt som möjligt. Jättekul att göra, men ännu roligare för alla som tittar på!

Huvudjägaren: Med en "hatt" på huvudet ska du försöka fånga bollarna som dina lagkamrater kastar. Bollar som fångas mitt på hatten ger flest poäng!

Storkdansen: Med ansiktet täckt av en stor "storknäbb" ska du hitta rätt ägg och springa tillbaks till dina  lagkamrater. Första laget som hittar alla sina ägg vinner denna vansinniga gren!

Jockeysprång: Det gäller att hålla benen i styr när du ska hoppa, studsa aller krypa fram över en bana så fort du bara kan i denna hysteriskt roliga stafett!

Dagis-race: Ett race på "liv och död" där lagen snabbast möjligt ska samla in de brickor som ligger utspridda. Kruxet? Ni är alla fastbundna med varandra...

 
 
 
 
 
Utöver arbete och lek har vi druckit VIN VIN VIN mm, och ätit gott och spelat UNO!
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: