Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Nu är jag en Buzzador

Kategori: Allmänt


OCH VAD ÄR DET DÅ JO ......

En Buzzador...

  • är en nyfiken person
  • gillar att vara först ut att prova nya produkter och tjänster
  • är en social person med ett stort socialt nätverk
  • gillar att diskutera med sina vänner


Vad gör en Buzzador?

  • får inbjudningar till kampanjer för produkter eller tjänster
  • läser information och anmäler sig på webben
  • tar emot kampanjpaket
  • provar själv
  • diskuterar med sina vänner, sprider kunskap och delar (oftast) ut varuprover dvs. Buzzar
  • rapporterar efter sina buzzningar genom att skicka blixtrapporter samt bilder
  • rapporterar på webben in sina erfarenheter av kampanjen och produkterna.
  • Många Buzzadorer sprider också budskapen via sin blogg, på forum, twitter, facebook, myspace och andra kanaler.

Varför blir man en Buzzador?

  • man gillar att prova nya produkter och tjänster
  • man tycker om att diskutera med sina vänner
  • man vill påverka utvecklingen av nya produkter




Det skall bli så spännande undra vad man kan få prova det är tydligen
allt från att provköra bilmärken till att testa kattsand eller blöjmärken mm

KOMMENTARER:

  • Gabricia säger:
    2010-10-25 | 20:20:54

    Kul! Jag har vari med ett tag och har fått testa lite olika saker. Blöjor, Barnmat, film, kycklingfärs och något mer som jag inte minns nu. Men det är inte alltid det är så kul erbjudanden så jag har tackat nej till flera med.

  • Mamma Ulla säger:
    2010-10-26 | 19:41:21

    Hur blev du detta? och varför? Genom jobbet?

Kommentera inlägget här: