Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Imorgon så!!

Kategori: Jag och familjen

Ja nu skall vi snart börja rycka i paketkalendrar, öppna luckorna i chokladkalendrarna eller till Haribos godis kalender ( den skall jag ha, 32 år gammal och ett måste )

Tänt det första ljuset har vi gjort men imorgon skall vi som har kalenderljus tända dessa med. Har försökt förklara för mina barn 2år resp. 4år att snart kommer Tomten och frågat vad de önskar sig, de övar oxå förfullt på lussesångerna till luciatåget på dagis.   

Här saknar jag snön för att få stämmningen, men vem vet enligt klart.se så kanske de kommer några flingor på Söndag. Mamma och pappa är på en 5 dagars busstur i tyskland och danmark med en julmarknad / dag snacka om mysigt!  Gluwien ( gogglade och fick stavningen ) är ju så gott i mörker och kyla.

Trevlig första december på er alla ( imorgon )

Detta är klart min favorit högtid.

Kommentera inlägget här: