Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Fristad i kylan

Kategori: Geocaching

Ja när man bor där det så gott som alltid är massor av snöpå vintern fast att vi inte bor i norrland, så får man lära sig att söka ställen med mindre snö om man vill underlätta sin geocacing. Birgitta och jag valde Fristad med bara några få centemetrar.
 
25 burkar blev det under dagen i blåsiga Fristad men vi valde (som vi vid detta laget är toppen bra på att göra) att inte vara på de mest öppna platserna utan ville in i skogen. Vi passerade en kyrka i kyrkrundan på väg ner och den blev dagens första Kyrkan utan fönster, eller väldigt få fönster.
 
Vesene kyrka
 
 
Som min bild isar inte mycket snö!! Bra.
 
Nu mot ett av dagens mål med resan,  Vandringsled 1 som gjorde att vi oxå gled in på   Vänga mosse 1 och framförallt parkerade vi vid  Vapenhus. Tur att vi har svårt att passera nära oöppnade burkar för då får vi ju se mera!
 
Här på Vandringsleden som bestod av mestadels spångar, det gjorde även Vänga mosse turen då dessa nästan satt i hop. 
 
 
Vad vackert det är med mossar, 
 
 
Om man vill fika nära en burk så passar här bra! Nog för att jag var fika sugen pga. frukostbrist men det var för blåsigt och tidigt. Men till sommaren är det nog underbart.
 
 
Vandringsleden var ju inte bara på spångar utan lite kyrka  Vandringsled 9 och raksträcka.
 
 
 
För att nå mossens andra burkar Vånge mosse så passerade vi något mäktigt och något jag inte förväntat mig på en mosse.
 
 
 
Dagens andra mål var  Kolla posten, ha ha åå så i min stil men tur att det inte är lika svårt att nå den dagliga posten.
 
 
Adrenalinkick ett var min och det är ju inte så att jag är förtjust i höjder men nu jäklar skulle jag ta den .... och kvickt upp innan jag ångra mig, ja skaka bara lite sen.
 
Adrenalinkick 2 var Birgittas men den han jag inte fota då jag var behjälplig med loggandet då hon stod och skaka under bro över is.
 Mölarps kvarn denna firade vi med glögg och lussebulle. Hejja oss vad vi vågar och kan!
 
Och när man är nära en burk tar man sig dit, eller hur?, fast att det är halt.
 
 

Så klart fick vi fika .....
 
 
 
Mer bilder från dagens äventyr
 
 
 
 
 
 
 

 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-01-30 | 22:05:49

    Underbart!!!!!

  • Annika säger:
    2014-01-30 | 22:20:00

    Kul! Jag har jobbat där ute! Ni hittade inte hem till Jill Johnsson när ni var så nära?!

  • Lena Alteg säger:
    2014-01-30 | 22:53:36

    Ne inte någon Jill men det hade varit kul!

Kommentera inlägget här: