Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Vad liten jag är

Kategori: Jag och familjen

Snöig dag och en kort tur för att lufta bacillerna. Det gjorde gott för kroppen.
 
 
 Någonstans i Falköping #1 tog oss i närheten av denna! 
 
Äntligen även loggat   Vandring i Falköping inte den roligaste av multis!
 
En fika med Bästa Birgitta vid en gömma hon redan loggat men offrade sig och gick 300 m med mig för att då kunde vi ju passa på att FIKA. Vid  Bergstugan
Bergstugan är IK Wilskes klubbstuga en mycket stor och trevlig stuga. Den är öppen söndagar mellan 10-13 då serveras fika mot en blygsam betalning.
1951 så var det några arbetsvilliga pojkar som tyckte att klubben borde ha en stuga på berget. Dom fick kontakt med armen och det fans en stuga på Halleberg som dom fick demontera.
Dom lastade den på en lastbil och körde den till Mösseberg men när det var ca 500 meter kvar så körde dom fast på den dåliga vägen och fick bära stugan sista biten.
Den stugan är i dag hälften av dagens stuga som är ombyggd dessutom har det byggts ett hus till där det finns omklädningsrum med duschar. Långbordet och bänkar som finns i gamla delen tillverkades också av dessa pojkar. På 50-talet fans det inga duschar då bytte dom om ute och tvättade sig i snön. Man kan lugnt påstå att tiderna har förändrats.
Bakom stugan finns en fin utsiktsplats.
 
 
Ja det snöade !! Gott för själen.  
 
Loggade oxå  Slow City som jag löst för gör länge sedan men glömt av, tack Birgitta att du påminde mig.
 
Slow Food är en världsomspännande rörelse där matkultur i vid bemärkelse står i centrum. Gott, rent och rättvist är rörelsens tre ledord.
 
Uffe är ju inte sämre han som loggade  Äntligen!!!
 
Äntligen har vi kommit till skott och placerat ut vår första gömma!
Äntligen har intilliggande restaurang kommit till stan!
Som f.d. Ume-bor är vi uppvuxna med (uppfödda på?) motsvarande restaurang på torget i Umeå! Nu känner vi oss ännu mer hemma i Karlskoga!
FTF-pris: Originalmål på ...
                                                
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: