Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Klafs klafs i gummistövlar

Kategori: Geocaching

Åsle mosse  Åsle mosse #1 solen skiner och jag och Birgitta ville göra en kort utflyckt, den tog oss hit.
 
 
Med kaffe i ryggsäcken och stövlar på fötterna gav vi oss av, det började lätt och på mitten vart det mycket tuvhoppning och slafs klafs och slurp ljud. Men så vackert det var eller är men det kommer dröja innan jag gör ett återbesök.
 
 
Ja som sagt kaffet var med och hur hittar man en fika plats på en mosse som bara är blöt blöt och blöt jo man sätter sig under ett träd på det torraste stället på hela mossen. Under Traditional Cache Åsle mosse #6. Vi sitter nu och spånar på framtiden och bestämmer att vi kommer hoppa 2 loggar till förmån för framtida challenge utmaning vi tänker ge oss på. Och det är ju det som är så bra med denna hobby men kan göra som man vill när man hinner vill och kan, eller så gör man det 1 gång om året eller varge dag, ja alla är vi olika.
 
 
Ja men varför inte gå en promenad i denna terräng ser ju inte så farligt ut!!
Många steg senare men lite utrop vid fallrisk och nästan bad...bland de opålitliga tuvorna och mosserna.
 
 
Behöver jag säga att vi var lite för välklädda denna dag men jag trodde det skulle blåsa mera på mossen än vad det gjorde.
 
Vi komm tillslut ut ur de svåraste området och genast gick det lättare att gå och tillsist gick vi till och med på asfalt. Ja och så var det ju varmt...oc stövlarna var stora.
 
 
 
Undrar hur CO kom på att lägga burkarna så långt ut i mossen, men jag är tacksam för det var vackert.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: