Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Mata fåglar

Kategori: Allmänt, Jag och familjen

 

"Vinterfåglar Inpå Knuten" är Sveriges Ornitologiska Förening största enskilda evenemang. Den sista helgen i januari räknas fåglar vid fågelborden runt om i Sverige. De två senaste åren har runt 19 000 fågelbord räknats in. Helgen förlängs dessutom med fredag och måndag för att också förskolor och skolklasser ska kunna delta.

 Jag har räknat i flera år och för att få ett livligt flöde på fåglar skall man börja mata redan nu, för det är nu de bygger upp inför den kallaste perioden.

Bergfink. Foto: P-G Bentz/Sturnus

 

Snälla alla får vara med och räkna det är kul!

KOMMENTARER:

  • birgitta säger:
    2012-10-31 | 13:29:31

    Var så imponerad av dina fågelkunskaper förra året men det blev aldrig av att jag räknade fåglar hemma. Kanske ett nytt försök denna vinter!

  • Anonym säger:
    2012-10-31 | 15:48:03

    Ja det vore underbart om du hakar på detta.

Kommentera inlägget här: