Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Klippa gräset och vattna blommor

Kategori: Jag och familjen

Var dagens uppdrag då mina päron inte behagar vara hemma på 5-6 veckor denna sommar. Jag tömde post och Uffe klipptegräs och jag vattnade och barnen ritade teckningar som kommer att bli hittade av de glada morföräldrarna när de kommer tillbaka. Storebror den yngre med familj har ju oxå koll på huset så det är underkontroll och inte står och känner sig ensamt. Växthuset fick ett besök det med.
 
Men vad gör det vi passade på att logga lite burkar bland annat denna Piren Dit Ikaros var på väg.
 
Foto
 
Mannen gav sig på detta men sa inga mera som denna vått höjdrädd och inte så att han njuter av adrenalinkickar av detta slaget. Till vänster på nedan kortet ser ni ett sjömärke med en vit mini fyr bredvid, det är samma som på bilden ovan.
 
 
Lunchen intogs på populärt knökfullt Mc -Ställe där det bjöds på ansiktsmålning. 2 Stormförtjusta fjärillar kom med ut. 
 
 
 
I Mariestads hamn avslutade vi dagen med sommarens godaste glass, heja GB Glass för de undebara smakerna på kulglassen.
 
 
Oj vilka förändringar det har hänt sedan man flyttade här ifrån, bara possetiva tycker jag. Massa sommarkännsla helt klart. Nya tillägg på kajkanten, nya trappor. Nya glasshak och matställen. Snyggt.
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma Ulla säger:
    2012-07-29 | 21:05:29

    Tusen tack för hjälpen. Vilken fin Fjöärilsmålning Cornelia har på bilden.
    Mormor och morfar.

Kommentera inlägget här: