Bloggiblogga

En blogg om mig, min familj och mitt stora intresse Geocaching.

Mera blött på billingen.

Kategori: Geocaching

Bara Birgitta och jag idag på blöta långpromenader på billingen, men solen den värmde och torkade oss så fort vi valde att inte klampa i skogen mera.

Vi gick till Svarttjärn och det är dryga kilometern enkel väg i töande skog som känns ganska så blöt, så därför passade vi på att passera   Billinge Blöt # 19 Orrakycklingen 2 

Blöt skog luktar mysigt på något vis och när man kommer undan bil brummande och bara har fågelkvitter och allt annat är tyst runtomkring - eller ja vi var ju inte tysta alls - men inga störande ljud så kännd luften genast frisk och underbar att dra in i näsan.



Upptorkande mys geofika på väg från  Klasborgs och Våmbs ängar; Sde naturreservat  mot Billingeleden 7 
tycker det är så fint med dessa betade marker med enbuskar och massa stengärdsgårdar.  Vid den senare av dessa fann jag burken ca 15 m off och Birgitta som varit här förr var så lättad och ja den var bra kamoflerad!

Vyn från denna plats visade på vad vi människor gör med naturen.



Gissar på att detta är de skyldiga



Cementa i Skövde.
Kommentera inlägget här: